Хотів поділитися досвідом реально корисного аксесуара для мотоцикла, про придбання якого жодного разу не пошкодував.

Невелика передісторія: минулого року почав помічати на Алі появу нового типу пристроїв "екран із гугл авто та карплей для мотоцикла". Фактично, у багатьох китайських магазинах почали з'являтися 5 дюймові пристрої з підтримкою дротового/бездротового підключення телефонів для виведення навігації, музики, повідомлень і т.д. в однаковому форм-факторі, що підходить для кріплення на кермо мото/вело і навіть для машин. Але якщо для машин це не новина, то комплект для мото став новинкою.
Трохи розібравшись, виявилося, що аналогічні пристрої продаються в США та Європі на амазоні та в інших магазинах під різними брендами за немаленькі 250 доларів (Ottocast С5, наприклад). Хто з цих брендів був джерелом розробки та замовником під OEM у Китаї – не зовсім зрозуміло. Однак, копнувши глибше, можна зрозуміти, що основний китайський постачальник і розробник це бренд MAXCA (гаджет С5 PRO). Принаймні, цей бренд має офіційний магазин на Алі, має підтримку та оновлення прошивок. І, купивши тільки у них, можна отримати оновлення прошивок на свою пошту. Та й то після того, як відправиш їм скрини або доки підтвердження замовлення саме у них. Отак китайці борються з іншими китайцями від клонування. У всіх інших десятках магазинів ціни на 20-50 доларів нижче (з урахуванням доставки), пристрої однакові (залізом, комплектацією та інтерфейсами повністю збігаються), але підтримки по прошивкам не буде. Ціна офіційного магазину 127 дол. на поточний момент + 15 дол. доставка. Вважаю, що усі пристрої виходять різним продавцям з одного заводу, але MAXCA, можливо, бере як офіційний представник/заказчик розробки, а решті завод відвантажує по-тихому.
Мені переплачувати не хотілося, замовлення в одному із неофіційних магазинів за 121 дол. з безкоштовною доставкою "на спробувати". Їхало до Києва близько 20 днів. Приїхало без проблем.
Упаковка повністю повторює оригінал та його американські та європейські похідні. Як і комплектація.
То що це за пристрій і навіщо?
Більшість мотоциклістів так чи інакше використовує телефон у дорозі. Музика, навігація, камери і т.д. Багато хто кріпить телефон на кермі, як і я. Але в цьому є кілька суттєвих мінусів:
- Телефон постійно піддається великої кількості низькочастотних і високочастотних вібрацій. І якщо перше не страшно, то високочастотка реально вбиває телефони. В першу чергу страждає механізм оптичної стабілізації камери (якщо він є. в одному з моїх телефонів механізм збожеволів і камера постійно тремтить), по-друге - пайка, аж до мікротріщин та повної непрацездатності апаратів (рідко але буває).
- телефон зазнає потрапляння сонячних променів (нагрів), води (дощ), пилу тощо.
- акб телефону швидше висаджується якщо екран увімкнений і використовується постійно (екран це ненажерливий споживач у будь-якому смартфоні).
- тачскрин телефону не завжди добре реагує на натискання в рукавичках. тим паче на дрібних елементах інтерфейсу.
Для того, щоб позбавити свій телефон перелічених проблем, і був куплений такий пристрій.
Що це:
Фактично, ми маємо відносно тупий пристрій, що складається з 5-ти дюймового екрану з тач-скрином, тримачем у який він вкладається та фіксується, адаптера живлення та набору кріплень на кермо. Але є багато "але", які роблять цей пристрій супер зручним:
- основна функція пристрою – працювати з телефоном за стандартами та протоколами Android Auto або Apple СarPlay – не залежить від старіння самого пристрою. А залежить лише від телефону. Це важливо. Коли люди купують за туєву-хучу грошей дводинові магнітоли в машини або окремі навігатори - все це застаріває за 2-3 роки і вже не може ворочати карти чи мультимедіа потік. А ось пристрої, які розраховані на передачу управління, картинки та параметрів, фактично залежать за продуктивністю від вашого телефону, а не від своїх характеристик.
- екран дуже яскравий, 800-1000ніт, навіть при прямому сонячному світлі не сліпне
- екран відмінно реагує на торкання в рукавичках, всі елементи за стандартами андроїд та еппл для авто - великі та зручні
- пристрій вологозахищений за стандартом IPX, навіть під хорошим дощем нічого йому не трапляється, на відміну від телефону
- камер немає, але навіть якщо пайка пристрою боїться високочастотки, цей пристрій дуже просто розв'язати по вібронавантаженню
- Крім андроїд авто і кар плей, у пристрої є слот по карту пам'яті (вологозахист є) і флешку (якщо вставити - то вологозахисту не буде) і воно може працювати незалежно від смартфона в частині музика / відео.
- У пристрої є мікрофон і динамік, хоч на мотоциклі це практично марно
- у пристрої два модулі блютуз + модуль вай-фай. один модуль блютуз + вайфай використовується для бездротового підключення андроїд авто і карплей (можна підключити і через ЮСБ, але тоді і вологозахист втрачається і загальний сенс теж), а другий блютуз для зв'язку з гарнітурою шолома. Виходить, що телефон підключений до пристрою, гарнітура шолома теж до пристрою, а пристрій вже перенаправляє аудіо з телефону на шолом.
- з пристроєм поставляється універсальний набір кріплень екрана на будь-який смак: на дзеркало, на кермо, під гвинт траверси керма.

- кріплення виконані за стандартом на "кульку", що дає можливість докуповувати різні додаткові кріплення та перехідники.
- пристрій легко вставляється в тримач і вилучається для безпеки від крадіжки, але ще фіксується болтом ззаду під пальці (теж захист від випадіння і крадіжки). У самому тримачі реалізовано лише контактний майданчик живлення, вся електроніка у екрані. Контактна група у тримачі – це мідні піни, захищені гумовим бортиком від води, по периметру прилягання до корпусу екрана. Досить надійно.

- З пристроєм в комплекті йде не тільки адаптер живлення (перетворює 24В/12В борту в 5В необхідного), але і шнурок живлення від звичайного ЮСБ. Тобто можна заживити і від ЮСБ розетки, ноутбука і т.д. Я розвів живлення на постоянку від запалення.
- із пристроєм у комплекті йде перехідник ЮСБ на міні ЮСБ для підключення флешок тощо.
Встановлення:
Простіше не буває. Поставив на кермо скобу з комплекту, закріпив на ній комплектний подовжувач із затискачем та виставив кут під себе. Щоправда, я розв'язав утримувач з кермом по вібронавантаженню за допомогою спіненого скотчу. Проклав його між самим тримачем екрану та квадратним кріпленням до кронштейна-подовжувача. Адаптер живлення кинув у відсік акб, мінус на акб, плюс на основний запобіжник (після запалювання). Кабель адаптера дуже довгий, вистачить на будь-який мотоцикл. Роз'єм живлення від адапатера (або шнура з ЮСБ) та тримача екрану виконано добротно, має глибоку посадку для захисту від води + шайбу-затиск на різьбі для щільної посадки та захисту від брязкання контактів.
Алгоритм роботи:
За моєю схемою підключення - повертаю ключ запалення та пристрій вмикається. Поки не встановлено зв'язок з телефоном, пристрій відображає свій інтерфейс (зроблено на основі Linux), в якому можна перейти в системні налаштування, виконати оновлення, підключити телефон/гарнітуру, виставити яскравість, гучності та інші параметри. Також, без телефону можна переглядати файли на карті пам'яті, флешці, програвати з них музику та відео.
При виявленні підключеного раніше телефону по блютуз - пристрій активує андроїд авто, в моєму випадку, і виводить стандартний для нього інтерфейс (карта гугл-мапс, музика (додаток за замовчуванням з обраних), телефон та контакти, ярлики на інші програми, список всіх програм, що підтримуються). Роздільна здатність екрану 800х480, але виглядає все відмінно, яскравість велика, попадання пальцями в рукавичках відмінно, все логічно, зрозуміло і працює. Швидкість роботи інтерфейсу жодних нарікань не викликає. Якщо гарнітура шолома не підключена, звук виводиться на динамік і береться з мікрофона пристрою. Гучність динаміка – не сильна сторона пристрою. Використання без гарнітури в шоломі лише стоячи, із заглушеним мотором. Якщо гарнітура була виявлена та підключена звук автоматично йде на неї та береться з мікрофона гарнітури. У цьому плані все чудово.

Гарнітури, теоретично, повинні підключатися будь-які. Моя китайська (MornyStar M6) без проблем, скала начебто теж. Але зустрічав, що іноді люди щось там не підключають.
У андроїд авто вбудований гугл войс - тобто, можна керувати всім голосом, можна щоб повідомлення читалися голосом крім відображення на екрані. Для активації гугл войсу чи сірі потрібно натиснути кнопку голосових команд на екрані. З гарнітури запустити голосові команди теж можливо, але потрібна гарнітура, яка підтримує таку функцію. Всі інші функції та можливості відповідають анроїду авто та еппл карплей.
В підсумку:
Якість пристрою, навіть клону, на висоті. Немає питань ні до екрану, ні до пластику, ні до комплектації, ні до кріплень. Все зроблено на гідному рівні, для людей. У роботі пристрій не підводив. Щоразу нормально коннектиться до телефону та гарнітури, видає всю інформацію, грає музику, читає повідомлення, тощо. До речі, якщо немає необхідності використання - на екрані є кнопка УВІМК/ВИМК, якою воно повністю гаситься/вмикається після запалювання. Ще один великий плюс, що пристрій легко можна переставити на півроку несезону в машину, якщо там немає андроїд авто/карплей. Потрібно тільки докупити тримач на торпедо чи скло.
І основні переваги зараз:
- не потрібно діставати телефон із кишені
- екран телефону не використовується - сідає телефон помітно повільніше, ніж у режимі використання як навігатор
- телефон не знищується за рахунок вібрацій, впливу навколишнього середовища
- пристрій завжди готовий до роботи
Що потрібно пом'ятати: в пристрої немає особистого акумулятора, він повністю залежить від акб мотоцкиул. Більше за те, якщо не конектити телефон, немає сенсу виставляти годинник та дату - вони скасуються при вимкнені. А ось якщо телефон підключений - в андроїд авто відібражається годинник та дата з телефона.
Ось так, рекомендую.

