Екран Android Auto & Apple CarPlay на мотоцикл

Обсуждаем полезные и не очень мотоаксессуары
Ответить
Аватара пользователя
IryxBro
Админ
Сообщения: 514
Зарегистрирован: 03 янв 2018, 16:50
Откуда: Киев
Контактная информация:

Екран Android Auto & Apple CarPlay на мотоцикл

Сообщение IryxBro » 13 июн 2023, 12:48

Всім доброго!

Хотів поділитися досвідом реально корисного аксесуара для мотоцикла, про придбання якого жодного разу не пошкодував.

Изображение



Невелика передісторія: минулого року почав помічати на Алі появу нового типу пристроїв "екран із гугл авто та карплей для мотоцикла". Фактично, у багатьох китайських магазинах почали з'являтися 5 дюймові пристрої з підтримкою дротового/бездротового підключення телефонів для виведення навігації, музики, повідомлень і т.д. в однаковому форм-факторі, що підходить для кріплення на кермо мото/вело і навіть для машин. Але якщо для машин це не новина, то комплект для мото став новинкою.

Трохи розібравшись, виявилося, що аналогічні пристрої продаються в США та Європі на амазоні та в інших магазинах під різними брендами за немаленькі 250 доларів (Ottocast С5, наприклад). Хто з цих брендів був джерелом розробки та замовником під OEM у Китаї – не зовсім зрозуміло. Однак, копнувши глибше, можна зрозуміти, що основний китайський постачальник і розробник це бренд MAXCA (гаджет С5 PRO). Принаймні, цей бренд має офіційний магазин на Алі, має підтримку та оновлення прошивок. І, купивши тільки у них, можна отримати оновлення прошивок на свою пошту. Та й то після того, як відправиш їм скрини або доки підтвердження замовлення саме у них. Отак китайці борються з іншими китайцями від клонування. У всіх інших десятках магазинів ціни на 20-50 доларів нижче (з урахуванням доставки), пристрої однакові (залізом, комплектацією та інтерфейсами повністю збігаються), але підтримки по прошивкам не буде. Ціна офіційного магазину 127 дол. на поточний момент + 15 дол. доставка. Вважаю, що усі пристрої виходять різним продавцям з одного заводу, але MAXCA, можливо, бере як офіційний представник/заказчик розробки, а решті завод відвантажує по-тихому.

Мені переплачувати не хотілося, замовлення в одному із неофіційних магазинів за 121 дол. з безкоштовною доставкою "на спробувати". Їхало до Києва близько 20 днів. Приїхало без проблем.

Упаковка повністю повторює оригінал та його американські та європейські похідні. Як і комплектація.

То що це за пристрій і навіщо?

Більшість мотоциклістів так чи інакше використовує телефон у дорозі. Музика, навігація, камери і т.д. Багато хто кріпить телефон на кермі, як і я. Але в цьому є кілька суттєвих мінусів:

- Телефон постійно піддається великої кількості низькочастотних і високочастотних вібрацій. І якщо перше не страшно, то високочастотка реально вбиває телефони. В першу чергу страждає механізм оптичної стабілізації камери (якщо він є. в одному з моїх телефонів механізм збожеволів і камера постійно тремтить), по-друге - пайка, аж до мікротріщин та повної непрацездатності апаратів (рідко але буває).

- телефон зазнає потрапляння сонячних променів (нагрів), води (дощ), пилу тощо.

- акб телефону швидше висаджується якщо екран увімкнений і використовується постійно (екран це ненажерливий споживач у будь-якому смартфоні).

- тачскрин телефону не завжди добре реагує на натискання в рукавичках. тим паче на дрібних елементах інтерфейсу.

Для того, щоб позбавити свій телефон перелічених проблем, і був куплений такий пристрій.

Що це:

Фактично, ми маємо відносно тупий пристрій, що складається з 5-ти дюймового екрану з тач-скрином, тримачем у який він вкладається та фіксується, адаптера живлення та набору кріплень на кермо. Але є багато "але", які роблять цей пристрій супер зручним:

- основна функція пристрою – працювати з телефоном за стандартами та протоколами Android Auto або Apple СarPlay – не залежить від старіння самого пристрою. А залежить лише від телефону. Це важливо. Коли люди купують за туєву-хучу грошей дводинові магнітоли в машини або окремі навігатори - все це застаріває за 2-3 роки і вже не може ворочати карти чи мультимедіа потік. А ось пристрої, які розраховані на передачу управління, картинки та параметрів, фактично залежать за продуктивністю від вашого телефону, а не від своїх характеристик.

- екран дуже яскравий, 800-1000ніт, навіть при прямому сонячному світлі не сліпне
- екран відмінно реагує на торкання в рукавичках, всі елементи за стандартами андроїд та еппл для авто - великі та зручні
- пристрій вологозахищений за стандартом IPX, навіть під хорошим дощем нічого йому не трапляється, на відміну від телефону
- камер немає, але навіть якщо пайка пристрою боїться високочастотки, цей пристрій дуже просто розв'язати по вібронавантаженню
- Крім андроїд авто і кар плей, у пристрої є слот по карту пам'яті (вологозахист є) і флешку (якщо вставити - то вологозахисту не буде) і воно може працювати незалежно від смартфона в частині музика / відео.
- У пристрої є мікрофон і динамік, хоч на мотоциклі це практично марно
- у пристрої два модулі блютуз + модуль вай-фай. один модуль блютуз + вайфай використовується для бездротового підключення андроїд авто і карплей (можна підключити і через ЮСБ, але тоді і вологозахист втрачається і загальний сенс теж), а другий блютуз для зв'язку з гарнітурою шолома. Виходить, що телефон підключений до пристрою, гарнітура шолома теж до пристрою, а пристрій вже перенаправляє аудіо з телефону на шолом.

- з пристроєм поставляється універсальний набір кріплень екрана на будь-який смак: на дзеркало, на кермо, під гвинт траверси керма.

Изображение

- кріплення виконані за стандартом на "кульку", що дає можливість докуповувати різні додаткові кріплення та перехідники.
- пристрій легко вставляється в тримач і вилучається для безпеки від крадіжки, але ще фіксується болтом ззаду під пальці (теж захист від випадіння і крадіжки). У самому тримачі реалізовано лише контактний майданчик живлення, вся електроніка у екрані. Контактна група у тримачі – це мідні піни, захищені гумовим бортиком від води, по периметру прилягання до корпусу екрана. Досить надійно.

Изображение

- З пристроєм в комплекті йде не тільки адаптер живлення (перетворює 24В/12В борту в 5В необхідного), але і шнурок живлення від звичайного ЮСБ. Тобто можна заживити і від ЮСБ розетки, ноутбука і т.д. Я розвів живлення на постоянку від запалення.
- із пристроєм у комплекті йде перехідник ЮСБ на міні ЮСБ для підключення флешок тощо.

Встановлення:

Простіше не буває. Поставив на кермо скобу з комплекту, закріпив на ній комплектний подовжувач із затискачем та виставив кут під себе. Щоправда, я розв'язав утримувач з кермом по вібронавантаженню за допомогою спіненого скотчу. Проклав його між самим тримачем екрану та квадратним кріпленням до кронштейна-подовжувача. Адаптер живлення кинув у відсік акб, мінус на акб, плюс на основний запобіжник (після запалювання). Кабель адаптера дуже довгий, вистачить на будь-який мотоцикл. Роз'єм живлення від адапатера (або шнура з ЮСБ) та тримача екрану виконано добротно, має глибоку посадку для захисту від води + шайбу-затиск на різьбі для щільної посадки та захисту від брязкання контактів.

Алгоритм роботи:

За моєю схемою підключення - повертаю ключ запалення та пристрій вмикається. Поки не встановлено зв'язок з телефоном, пристрій відображає свій інтерфейс (зроблено на основі Linux), в якому можна перейти в системні налаштування, виконати оновлення, підключити телефон/гарнітуру, виставити яскравість, гучності та інші параметри. Також, без телефону можна переглядати файли на карті пам'яті, флешці, програвати з них музику та відео.

При виявленні підключеного раніше телефону по блютуз - пристрій активує андроїд авто, в моєму випадку, і виводить стандартний для нього інтерфейс (карта гугл-мапс, музика (додаток за замовчуванням з обраних), телефон та контакти, ярлики на інші програми, список всіх програм, що підтримуються). Роздільна здатність екрану 800х480, але виглядає все відмінно, яскравість велика, попадання пальцями в рукавичках відмінно, все логічно, зрозуміло і працює. Швидкість роботи інтерфейсу жодних нарікань не викликає. Якщо гарнітура шолома не підключена, звук виводиться на динамік і береться з мікрофона пристрою. Гучність динаміка – не сильна сторона пристрою. Використання без гарнітури в шоломі лише стоячи, із заглушеним мотором. Якщо гарнітура була виявлена та підключена звук автоматично йде на неї та береться з мікрофона гарнітури. У цьому плані все чудово.

Изображение

Гарнітури, теоретично, повинні підключатися будь-які. Моя китайська (MornyStar M6) без проблем, скала начебто теж. Але зустрічав, що іноді люди щось там не підключають.

У андроїд авто вбудований гугл войс - тобто, можна керувати всім голосом, можна щоб повідомлення читалися голосом крім відображення на екрані. Для активації гугл войсу чи сірі потрібно натиснути кнопку голосових команд на екрані. З гарнітури запустити голосові команди теж можливо, але потрібна гарнітура, яка підтримує таку функцію. Всі інші функції та можливості відповідають анроїду авто та еппл карплей.

В підсумку:

Якість пристрою, навіть клону, на висоті. Немає питань ні до екрану, ні до пластику, ні до комплектації, ні до кріплень. Все зроблено на гідному рівні, для людей. У роботі пристрій не підводив. Щоразу нормально коннектиться до телефону та гарнітури, видає всю інформацію, грає музику, читає повідомлення, тощо. До речі, якщо немає необхідності використання - на екрані є кнопка УВІМК/ВИМК, якою воно повністю гаситься/вмикається після запалювання. Ще один великий плюс, що пристрій легко можна переставити на півроку несезону в машину, якщо там немає андроїд авто/карплей. Потрібно тільки докупити тримач на торпедо чи скло.

І основні переваги зараз:

- не потрібно діставати телефон із кишені
- екран телефону не використовується - сідає телефон помітно повільніше, ніж у режимі використання як навігатор
- телефон не знищується за рахунок вібрацій, впливу навколишнього середовища
- пристрій завжди готовий до роботи

Що потрібно пом'ятати: в пристрої немає особистого акумулятора, він повністю залежить від акб мотоцкиул. Більше за те, якщо не конектити телефон, немає сенсу виставляти годинник та дату - вони скасуються при вимкнені. А ось якщо телефон підключений - в андроїд авто відібражається годинник та дата з телефона.

Ось так, рекомендую.

Изображение

Изображение


Супермодератор.
Bajaj Pulsar NS200, Avenger 220, Dominar 400, Dominar 400UG, Yamaha FZ6S2, Honda CB600F, Kawasaki Ninja 650 (ER6F)
https://zmarketchangers.com

Аватара пользователя
IryxBro
Админ
Сообщения: 514
Зарегистрирован: 03 янв 2018, 16:50
Откуда: Киев
Контактная информация:

Re: Екран Android Auto & Apple CarPlay на мотоцикл

Сообщение IryxBro » 14 июн 2023, 11:58

Ще є у продажу на Алі аналогічні пристрої, але вже з вбудованим відео реєстратором. Але купишви таку штуку потрібно розуміти, що це суто китайські варіації, прошивок до них знайти буде майже неможливо та може ще і буде ловитися перегрів на сонці.



Супермодератор.
Bajaj Pulsar NS200, Avenger 220, Dominar 400, Dominar 400UG, Yamaha FZ6S2, Honda CB600F, Kawasaki Ninja 650 (ER6F)
https://zmarketchangers.com

Аватара пользователя
Dorognik
Сообщения: 331
Зарегистрирован: 10 дек 2018, 19:40
Откуда: Березань

Re: Екран Android Auto & Apple CarPlay на мотоцикл

Сообщение Dorognik » 02 июл 2023, 15:11

Интересное конечно устройство,но уже пять лет горя не знаю со смартфоном в чехле футляре от Kappa. Был Самсунг,сейчас Сяоми ,все живые,все отлично.Но да, кому-то будет интересно.


DOMINAR 400

Аватара пользователя
IryxBro
Админ
Сообщения: 514
Зарегистрирован: 03 янв 2018, 16:50
Откуда: Киев
Контактная информация:

Re: Екран Android Auto & Apple CarPlay на мотоцикл

Сообщение IryxBro » 03 июл 2023, 15:32

Dorognik писал(а):
02 июл 2023, 15:11
Интересное конечно устройство,но уже пять лет горя не знаю со смартфоном в чехле футляре от Kappa. Был Самсунг,сейчас Сяоми ,все живые,все отлично.Но да, кому-то будет интересно.
ну, чому він кращій за смартфон я відобразив в тексті свого огляду. Я теж 8 останніх років їздив з телефоном на кермі. Але, але... Що в авто вже панує андроїд авто, що на мотоциклі... Це більш зручно та безпечно для самого смартфона....


Супермодератор.
Bajaj Pulsar NS200, Avenger 220, Dominar 400, Dominar 400UG, Yamaha FZ6S2, Honda CB600F, Kawasaki Ninja 650 (ER6F)
https://zmarketchangers.com

Аватара пользователя
IryxBro
Админ
Сообщения: 514
Зарегистрирован: 03 янв 2018, 16:50
Откуда: Киев
Контактная информация:

Re: Екран Android Auto & Apple CarPlay на мотоцикл

Сообщение IryxBro » 31 июл 2023, 11:53

Переходжу з гарнітури MornyStar M6 на FreedConn KY PRO. Подивимось, як воно буде працювати з цим екраном.

Чому переходжу:

1. Перша вже не дуже свіжа та підтримує не усі функції.
2. В новій буде набагато кращі динаміки
3. Буде підтримка виклику голосового асистенту кнопкою на гарнітурі
4. Буде шерінг музики по інтеркому
5. Буде тайп-С для зарядки
6. Буде можливість та дріт з кнопокою для підключення рації
7. Буде універсальний інтерком та можливість підключення по інтеркому до будь-яких гарнітур інших виробників.
8. Буде мультіпоінт для підключення 2-х девайсів одночасно


Супермодератор.
Bajaj Pulsar NS200, Avenger 220, Dominar 400, Dominar 400UG, Yamaha FZ6S2, Honda CB600F, Kawasaki Ninja 650 (ER6F)
https://zmarketchangers.com

Ответить

Вернуться в «Обсуждение различных мотоаксессуаров»

Кто сейчас на конференции

Сейчас этот форум просматривают: нет зарегистрированных пользователей и 1 гость